Шукати в цьому блозі

План роботи

План роботи на період з 27.04 до 29.05.2020

Інформатика 5 клас 19.03.2020


Лінійні алгоритми           
Мета:
навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити будувати лінійні алгоритмічні структури;
розвивальна: розвивати аналітичне мислення дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.


Десятки справ ми робимо, не замислюючись, оскільки вивчили послідовність дій: зав’язуємо шнурки, чистимо зуби, готуємо чай.  Ми виконуємо дії, дотримуючись певної послідовності, яка є чітко визначеною. Неможливо виконати дію, якщо ми не розуміємо, що робити. І при цьому важливо отримати результат: смішно, якщо ви намагались зав’язати шнурки, але нічого не вийшло, уроки вже скінчились, а ви все шнурки зав’язуєте. Можливо, ви переплутали, що за чим треба виконувати?  В алгоритмі не можна порушувати послідовність дій, інакше результат отримаємо зовсім не той, який очікуємо. 

Давайте вивчимо такі важливі висловлювання:
Алгоритмом називають чітко визначену скінченну послідовність дій, що призводить до певного результату.
Лінійним називається алгоритм, в якому кожна дія виконується один і лише один раз. В лінійному алгоритмі немає умов та повторень, немає перешкод для виконання дій.
Алгоритм залежить від його виконавця.
А тепер виконаємо декілька алгоритмів:
Обчислення. Задумайте число, додайте до нього 1, помножте на 2, відніміть від отриманого числа 5, повідомте результат. Складіть алгоритм відгадування задуманого числа. Для вгадування задуманого числа слід виконати наступний алгоритм: додати до результату 5, поділити отримане число на 2, потім відняти 1. Обговорення: чи всі можуть виконати цей алгоритм? Що буде, якщо поміняти дії місцями?
Малювання. Намалюйте квадрат. З’єднайте його протилежні вершини. Домалюйте до нього ще один квадрат, з’єднайте його вершини. Що у вас вийшло?
Алгоритми можна описувати не тільки словесно або за допомогою малюнків. Деколи зручно вказувати послідовність дій за допомогою блок-схем. 

Блок-схеми зручно використовувати для опису математичних алгоритмів. Знайдіть у підручнику і вивчіть основні умовні позначення в блок-схемах.

 Усвідомлення набутих знань
Лабіринт. Опишіть послідовність дій для переходу з точки А в точку В за рисунком 1, якщо можна рухатись тільки вправо, вліво, вниз та вгору (ніби за стрілками, що є на клавіатурі). Скільки кроків у вашому алгоритмі? Можна робити в парах (один склав, другий виконує).







А












В
Чи знаєте ви? Опишіть послідовність правильного вмикання та вимикання комп’ютера.

Практичне завдання.
Постановка задачі. Створити проект, обрати героя за власним смаком та вказати наступну послідовність дій для вашого спрайта. Критерії оцінювання: проект збережено, учень може його відкрити та продемонструвати вчителю та однокласникам, спрайт та його розміри підібрано адекватно командам.

Не забудьте зберегти проект, придумавши відповідну назву, наприклад, прізвище_1 або кіт_1.

 Повторіть ще раз:.
Що таке алгоритм? Що таке лінійний алгоритм? Чи залежить алгоритм від виконавця? Які бувають команди? Хто виконує команди? Чи можна порушити послідовність дій? Чи отримали ви бажаний результат?
Поясніть, як ви виконали завдання. Як ви позначили команди? Чи сподобалось вам працювати з обраним спрайтом? Чи підходить цей спрайт для даного завдання? Чи зберегли ви свій проект? Які труднощі у вас виникли?

Всі сьогодні молодці, гарно працювали, а якщо щось не вийшло з першого разу, у вас ще є багато шансів.

 Ще одне завдання
Домашнє завдання. Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою. Складіть блок-схему перевезення або опиши словами послідовність дій.
1.     Взяти козу і перевезти на той берег (вовк і капуста залишаться)
2.     Повернутись назад самому
3.     Взяти вовка і перевезти
4.     Взяти козу та повернутись назад
5.     Взяти капусту і перевезти
6.     Повернутись назад самому
7.     Взяти козу і перевезти

Немає коментарів:

Дописати коментар